Daglig kajakroning

Hvornår ror vi kajak?

I hverdagene går vi typisk på vandet ved 17.30-tiden og et par timer frem. Begyndere ror mandag og onsdag, som del af kajakinstruktionen. De erfarne roere deltager typisk i det ugentligt motionsløb i Hellerup om tirsdagen og i tekniktræning om torsdagen.

Der er også flere, der er glade for at stå tidligt op for at nyde det smukke syn af solopgangen på et stille hav, før de tager på arbejde.

I weekenderne tager vi ofte længere ture op langs kysten eller ror ind i Københavns kanaler og tit med kaffe- og is-pauser.

Sociale aktiviteter

Det sociale fællesskab er en stor del af klublivet. På nogle ture holder vi pause undervejs, går på land og spiser medbragt mad el. en is, hvis der er mulighed for det. Ofte afslutter vi også arrangementer med fællesspisning, og så deltager vi naturligvis i fredagsbarer og fester for hele klubben, hvor du kan lære nogle af alle de mange andre klubmedlemmer at kende.

Vintertræning

Om vinteren træner vi på land med kajak-ergometer og styrketræning, og vi har også tilbud som fx yoga, gymnastik eller coretræning.

Med vinterroret kan man også ro kajak, når der er smukt, stille vejr i weekenden - kun, når det er lyst og aldrig, når der ligger is på vandet. Du kan læse mere om vinterroning og klubbens regler på siden ‘Vinterroning’. Den link i den blå box.

Er du i øvrigt nysgerrig på, hvad kajakroning i KVIK ellers kan være, så klik dig videre via de forskellige links i den blå box.