Trænerne

Hvordan er træningsmiljøet?

Vi lægger stor vægt på et godt og stimulerende træningsmiljø, hvilket betyder at træningen ofte foregår på tværs af grupperne og på samme tidspunkt og sociale arrangementer roere sammen på tværs af alder og niveau. Desuden lægger vi vægt på at alle kaproere bidrager til foreningslivet, det frivillige arbejde og engagement og tager ansvar for materiellet og faciliteterne, der anvendes i træningen.

KVIKs aktuelle trænere

KVIK har aktuelt tilknyttet følgende kaproningstrænere Mads Brogaard, Mads Boesen og Jesper Guldborg, der, efter aftale, er at finde i motorbåden på Bagsværd Sø eller i træningslokalet i Svanemøllen.

Juniortræner Mads Boesen
Mads har været aktiv kaproere i 8 år. Han blev træner som 19-årig og var træner i Roklubben Furesø i 11 år. Mads har været juniortræner i KVIK i de sidste 7 år. Han har adskillige gange været af sted med U18-landsholdet, 1 gang til JVM, 3 gange til Nordiske mesterskaber og har vundet Nordiske mesterskaber med en junior-drenge 8+.

Mads nyder at se udviklingen hos den enkelte roere, både på det tekniske, fysiske og mentale plan.

Uni-træner Mads Brogaard
Mads har været medlem af KVIK siden 2017, men har roet siden 2007. Han har roet kaproning siden 2008 og har repræsenteret Danmark ved Nordiske mesterskaber og Baltic Cup i 2011. Mads træner hovedsageligt på Bagsværd Sø. Mads har været træner for universitetsroerne siden november 2019.

Seniortræner Jesper Guldborg
Jesper har været træner siden 1997. Han har udover DfFR’s elitetrænerkursus, også taget diplomtræner-uddannelsen.

Jesper har mange trænerjobs på sit CV og er en særdeles erfaren træner. Han har bl.a. været KVIK- og projektholdstræner i de daværende træningscentre 1997-2002. Fra 2006 og nogle år frem trænede Jesper mastersroere. Siden var Jesper med til at starte KCK op. Fra 2013-2017 var han assistenttræner i DRC for den åbne klasse. Fra 2017 har Jesper været seniortræner i KVIK.

Vil du vide mere om konkurrenceroning, kan du læse mere her:

Er du i øvrigt nysgerrig på, hvad roning i KVIK ellers kan være, så klik dig videre via de forskellige links i den blå box.