Retningslinjer for sociale medier

Retningslinjer for KVIKs sociale medier (Hjemmesiden, Facebook, Instagram, ...)

Administratorer 
Grupperne administreres og drives af Roforeningen KVIKs kommunikationsudvalg i samarbejde med bestyrelsen 

En af vores allerstørste opgaver er at passe på fællesskabet i grupperne. 
Derfor kommer vi til at håndhæve disse retningslinjer med samme engagement som kommandoerne i en robåd.  

 

Personlige beskeder til Administratorer: Send kun personlige beskeder til en Administrator, hvis du er helt sikker på at det er vigtigt. 

  • Er dit opslag blev slettet, er det fordi det var i strid med reglerne 
  • Er du er blevet udelukket fra gruppen, er det fordi du gjorde noget, der var i strid med reglerne 
     

Retningslinjer  

1) Ingen salg eller selvpromovering (Ikke ro-relateret) 

Vi synes, at du generelt er et venligt og voksent menneske – og vi ved også godt, at du kun har de bedste intentioner. Dette betyder derfor et pænt nej tak til promovering af eller links til: 

  • Produkter, ydelser, kurser, workshops, events. Hvad som helst, der giver dig penge på kontoen 
  • Webinars, lives, events og nyhedsbreve, som ikke kan relatere sig til ro-events og ro-arrangementer 
  • Dine sociale medier, din hjemmeside eller lignende platforme, medmindre det er godkendt af Administrator 
  • Upassende links 
  • Dit eget personlige indhold, uden at det har været specifikt efterspurgt i en tråd
  • Gratis tilbud om kurser, workshops, webinarer, bøger, mv. Medmindre dette er ro relateret og godkendt af administrator 

 

2) Vær venlig, kærlig og positiv 

Et fællesskab bliver et fællesskab ved at vi er… Ja… Fælles.  

Fælles om at: 

  • Løfte den gode stemning 
  • Hjælpe hinanden 
  • Respektere hinandens holdninger 
  • Negative eller hadefulde opslag eller kommentarer slettes og kan lede til blokering fra gruppen. I grove eller gentagende tilfælde, kan dette lede til bortvisning fra foreningen 
  • Vi tillader ikke mobning 

  

3) Deltag og bidrag med dit bedste selv 

Vi er alle i verden for at lære – det gælder også her i gruppen. 

Derfor vil vi gerne opfordre alle til at tage aktivt del i fællesskabet 

Del med gruppen, spørg om hjælp, giv gode råd og kast om dig med hjerter og tommeltotter til de andre. 

  

4) Sletning af opslag, lukning af tråde og blokering af brugere 

Vi synes selv, at vi er rimelige i vores retningslinjer. 

Derfor forbeholder vi os retten til at slette ethvert opslag, som ikke overholder ovenstående. 

 

Vi “lukker” også tråde, som kører i ring. 

 

Hvis medlemmer, mod al forventning, ikke overholder ovenstående retningslinjer vil de blive udelukket fra gruppen. 

 

OBS – Ovenstående er egne interne retningslinjer.