Nyttig viden for nye roere

Her er nyttig viden for dig, som ny roer.

Oversigt over bådens opbygning

I dokumentet 'Bådens indretning' (se 'Relevante dokumenter') kan du se, hvad alle bådens (inriggerens) dele, og hvad de hedder. Det er nyttig viden, når du skal lære at ro, og hjælpe med at ordne bådene om vinteren. Dokumentet er lavet af Leif Thygesen, Nakskov Roklub, og gengivet med tilladelse.

Kaninhæftet

Vi har udarbejdet et hæfte med masser af nyttige informationer til dig som ny roer og nyt medlem af Roforeningen KVIK. Hæftet hedder ‘Kaninhæftet’, fordi man som ny roer hedder ‘Kanin’ – et andet ord for landkrabbe. Find hæftet over under 'Relevante dokumenter'.

Roteknik

De tre links nedenfor er til YouTube. De viser små film om grundlæggende teknik i romaskinen (ergometeret). Teknikken er nogenlunden den samme som, når du siden kommer på vandet.
Roteknik (HMLJ – Indoor Rowing)

Roteknik (Rowing Technique)

Roteknik (Rowing Technique by Flip Luisi)

Frigivet roer, og hvad så?

Som frigivet roer kan du vælge at gå to veje:

1. Du kan vælge at gå direkte over og blive motionsroer og derfra måske videre til oplevelsesroning, ferie- og langtursroning el. roningens adventure- og ekstremspot (coastalroning). Ligesom du naturligvis kan benytte dig alle klubbens andre aktiviteter. Du kan også sagtens skifte mening og hoppe over på 'Hit med teknik', hvis du vil - på et senere tidspunkt. Du tilmelder sig på xx.
  2. Du kan fortsætte på 'Hit med teknik', som er for dig, der gerne vil arbejde mere med både din teknik og få mere fart i båden. Herfra kan du fortsætte til fx motion+, roningens adventure- og ekstremsport (coastalkaproning), roning for studerende (universitetskaproning) el. konkurrenceroning. Ligesom du naturligvis kan benytte dig alle klubbens andre aktiviteter. Du tilmelder sig på xx.

Er du i øvrigt nysgerrig på de mange tilgange til roning i KVIK, så kan du klikke dig videre via de forskellige links i den blå box..