Instruktion i Surfski

Surfski instruktion I KVIK
Kunne du tænke dig at prøver kræfter med en vandsport der både giver mulighed for fart, træning og naturoplevelser? Kunne tænke dig at mærke suset ved at fange en bølge i en kajak? Så er KVIKs surfskiweekend kursus måske noget for dig. Surfski er en speciel type kajak bygget til at surfe de store bølger på åbent hav – vi starter dog kystnært med fokus på sikkerhed og teknik.
Hvornår
Kurset foregår over en weekend, fra 9.00 til 17.00, hver dag.
Her vil du blive introduceret til surfskikajakken, hvordan man ror den effektivt, hvordan man manøvre den og hvordan man holder balancen i den. Derudover vil vi snakke og øve sikkerhed som bl.a. indbefatter at kunne komme op i kajakken fra vandet selv. Det bliver uden tvivl sjovt, vådt, hyggeligt og måske en lille smule udfordrende, på den gode måde.
Krav til deltagelse er, at du kan skrive under på at du kan svømme 600m, du ikke er bange for vand, du ikke lider af en sygdom, der gør, at du pludseligt besvimer eller går i krampe, samt at du er i nogenlunde fysisk form – vi forventer, at du i løbet af weekenden bliver i stand til selv at komme op i kajakken og kan ro den fremad med en vis fart.
Efter kurset vil du være i stand til at ro en stabil surfski kajak, manøvre den, kende til sikkerhed og rede dig selv i tilfælde af kæntring. Med i kursusprisen er medlemskab af KVIK resten af året, hvilket giver dig mulighed for at deltage i yderligere instruktion, der på sigt kan give dig mulighed for at ro kajak alene eller surfe bølger på åbent hav.

Indmeldelse og betaling for kurset:
Vi melder dato ud her, næste gang kurset tilbydes
Har du nogen spørgsmål, så skriv endelig til kajak@roforeningen.dk