Hvad er motionsroning?

Motionsroning i KVIK er kortere eller længere roture på Øresund. På motionsturene har vi først og fremmest fokus på fællesskab, motion og naturoplevelser. Motionsroning er afstressende. Du kan ikke tænke på andet end din åre, dit rohold og vand & vejr omkring dig.

Motionsroning er også rigtig god motion. Du får god kondition, bruger alle kroppens store muskelgrupper, og samtidig er motionsroning en meget skånsom motionsform for din krop.

Hvornår foregår motionsroning?

Vi har tre faste, fælles roaftner om ugen. Det er mandag, onsdag og torsdag sen eftermiddag. Du kan naturligvis også ro på alle mulige andre tidspunkter, fx om morgenen - inden arbejde eller i løbet af weekenden.

Hvor foregår motionsroning?

Som regel går roturene op nordpå langs kysten. Men af og til går de også østover - ud til fx Flakfortet eller sydover - ud til Kastrup. Eller ind i Københavns Havn (med afgang fra Sandkaj). Det kommer helt an på, hvad mandskabet har lyst til, hvor meget tid, der er til rådighed, hvordan vind, bølger og vejret i øvrigt arter sig – og mandskabets rutine og erfaringer.