Rapporterede skader i Rokort
- Aktuelle skader udbedres/repareres
- Tidligere skader fra sæsonen efterses
Utætheder
- Nittede træbåde sættes på vandet eller fugtes på anden vis mindst en gang om måneden, så de ikke tørrer ud og bliver utætte
- Kontrolleres for indtrængende vand
- Større utætheder repareres
Lakskader
- Skrog udenbords - Efterses, slibes, lakeres (hvor nødvendigt)
- Skrog indenbords - Efterses, slibes, lakeres (hvor nødvendigt)
- Skvætbord, stødliste, rælingsliste - Efterses, slibes, lakeres (hvor nødvendigt)
- Bundbrædder - Efterses, slibes, lakeres (hvor nødvendigt)
- Al indenbords aptering - Efterses, slibes, lakeres (hvor nødvendigt)
- For- og agterluge med beslag - Efterses, slibes, lakeres (hvor nødvendigt); skinner og beslag smøres
- Ror med rorliner og hængsler - Efterses, slibes, lakeres (hvor nødvendigt); hængsler og liner efterses for slidtage
Glasfiber
- Efterses og repareres (hvor nødvendigt)
- Poleres
Svirvler
- Svirvel og sort fastspændingsskrue efterses, renses og smøres
Sæder / skinner
- Efterses, slibes, lakeres (hvor nødvendigt)
- Defekte og slidte hjul (kuglelejer etc.) skiftes
- Skinner og hjul renses og smøres
For- og agterdæk
- Rengøres, skader repareres
Spændholter med remme og beslag
- Efterses, slibes, lakeres (hvor nødvendigt)
- Remme smøres, remme og beslag justeres, låsepind efterses
Beslag til stander for og flag agter
- Renses og efterses
- Skruer efterspændes
Bundpropper
- Gevind opfriskes med gevindskærer
- Renses og smøres med fedt
Løse skruer og andre dele
- Fastgøres og repareres, hvor nødvendigt
Navngivning af ror og årer
- Årer mærkes med bådnavn og pladsnummer, styrbord (grøn) hhv. bagbord (rød)
For- og agterfortøjninger
- Fastgørelse sikres med omvendt dobbelt halvstik. Efterses for slidtage og manglende taklinger
- Fangliner skal være 3,5-4 meter
Øsekar og bådshage
- Øsekar efterses for skader
- Bådshage og beslag efterses
Rengøring
- Båden vaskes grundigt ud- og indvendigt
- Kontroller, at der ikke er tilstoppet langs kølen under svøbene (vand skal kunne løbe frit fra forreste skotvæg til bundproppen under styrmandssædet)