Roningens adventure- og ekstremsport (coastalroning)

Hvad er roningens adventure- og ekstremsport?

Roningens adventure- og ekstremsport - også kaldet coastalroning - er relativt nyt i Danmark, og breder sig mere og mere. I coastalroning ror i vi i hurtige og terrængående både.

Coastalroning er for dig, der gerne vil udfordres af naturens kræfter og rent ro-teknisk. Vi ror i al slags vejr. Er der høje bølger, er det sjovt, uforudsigeligt og fuldt af udfordringer. Du kan også regne med, at der ind imellem kommer vand ind, men det ryger hurtigt ud igen, da bådene er selvlænsende.

Du kan ro almindelige træningsture i coastalbådene, men du kan også stille op til nogle af de mange konkurrencer inden for coastalroning, som både finder sted i Danmark og i udlandet. Det er op til dig, alene, eller til dit træningshold.

Hvornår træner coastalroerne?

Vi har ikke nogen faste træningstider. Vi træner i hold og aftaler indbyrdes, hvornår vi tager på vandet. Træner du alene, bestemmer du selv. Turene er igen et sted imellem 12-30 km. på en enkelt tur.

Det er også muligt at ro om vinteren, men det kræver, at du har fået vinterroret og ror efter kravene i vinterroningsreglementet.

Er du i øvrigt nysgerrig på, hvad roning i KVIK ellers kan være, så klik dig videre via de forskellige links i den blå box.