Kajakløb

Selvom du ikke er det mest konkurrenceprægede menneske, kan kajakløb være en sjov måde at udvikle og forbedre din teknik.

Kajakløb for begyndere

Et godt sted at starte er det ugentlige motionsløb, der foregår i Hellerup hver tirsdag fra maj til september. Løbet er på 5,5 km og tiltrækker op til 100 deltagere fra klubber i hele området. Har du mod på mere, kan fx Mølleåens Blå Bånd og Esrum Sø Rundt også være gode løb for begyndere. Ruterne er imellem 10-20 km.

Kajakløb for de øvede

Vi deltager også i kajakløb i hele Danmark. Her pakker vi alt grej, lægger kajakkerne på taget af en bil og tager af sted sammen. Nogle af de mere udfordrende kajakløb er fx Amager Rundt (45km) og Tour de Gudenå (fra Silkeborg til Randers på 70 km eller 42 km).

Svanemøllematchen

Endelig er der også den årlige konkurrence mod vores naboklub, Svanemøllematchen. Her er der også særlige kategorier for nybegynder. Det plejer at være rigtig sjovt med spisning og fejring bagefter.

Er du i øvrigt nysgerrig på, hvad kajakroning i KVIK ellers kan være, så klik dig videre via de forskellige links i den blå box.