Krav til dig, der vil ro kajak

Sikkerhed i kajak

Din sikkerhed i kajak er vigtig, og derfor skal du kunne svare ja til følgende 4 punkter:

• Jeg kan svømme 600 m.
  • Jeg er ikke bange for vand. Kajakroning er en vandsport, og for din egen sikkerheds skyld skal du i vandet de første par gange for at træne, hvordan du kommer op igen – og vandet vil nok være lidt koldt.
  • Jeg lider ikke af en sygdom, der gør, at jeg pludseligt besvimer eller går i krampe.
  • Jeg er i nogenlunde fysisk form. Jo bedre din fysiske form er, des lettere bliver det. Der er dog ikke noget formelt krav om fysisk form.

Derudover er det vigtigt, at du kan afsætte tid til kurset og kan komme på de fleste instruktionsdage (se siden om instruktion i kajak). Kajakroning, især det første år, kræver en stor tidsmæssig investering, og den vil således forandre din fritid.

Frigivet fra en anden klub

Er du allerede en erfaren roer i tur- eller kapkajak, og vil du gerne være medlem i KVIK, så skriv til os på kajak@roforeningen.dk
Derefter vil vi introducere dig til klubben, tage dig med på nogle introduktionsture og gennemgå de vigtigste sikkerhedsøvelser, hvorefter en instruktør kan tildele dig kajakret.

Er du i øvrigt nysgerrig på, hvad kajakroning i KVIK ellers kan være, så klik dig videre via de forskellige links i den blå box.