Aktiviteter for ungdomsroere

KVIKs ungdomsafdeling holder roaften hver tirsdag fra kl. 17:00 til ca. kl. 19:30. Der har vi mange forskellige aktiviteter, som vi laver i fællesskab.

Hvad laver vi om sommeren?

Om sommeren bruger vi så meget tid som muligt på vandet. Her træner vi færdigheder som roere i forskellige bådtyper og som styrmænd. Vi lærer bl.a. at færdes sikkert på vandet, søfartsregler, og hvordan man skal forholde sig i nødsituationer, på lige fod med klubbens andre medlemmer.

I træningen lægger vi stor vægt på at lære den rigtige ro-teknik. Det gør vi både for at undgå skader, men også for at vi får den bedste oplevelse af roningen.

Aftenen slutter som regel af med sjov, ballade og en dukkert i havnen.

Hvad laver vi om vinteren?

Om vinteren træner vi det meste af tiden i romaskiner eller robassin. Her træner vi både teknik, kondition og styrke. Vi spiller også af og til floor ball. Efter træning plejer vi at hygge os med at drikke te, spille bordtennis eller billard.

Vi deltager også i indendørs kapronings-arrangementer rundt om i landet. Ved stævnerne kan vi prøve kræfter med hinanden i forskellige former for ro-konkurrencer og lærer en masse andre unge at kende med samme interesse, som os selv.

Vil du være ungdomskaproer?

Du kan også blive ungdomskaproer i KVIK. Ungdomsroere, som kun vil koncentrere sig om kaproning, bliver knyttet til vores kaproningsafdeling. Som ungdoms-kaproer i KVIK får vi, ligesom de voksne kaproere, stillet træner og kaproningsmateriel til rådighed, og træningen foregår på Gladsaxe Rostadion på Bagsværd Sø.

Er du i øvrigt nysgerrig på, hvad ungdomsroning i KVIK ellers kan byde på, så klik dig videre via de forskellige links i den blå box.