Daglig kajakroning

Daglig kajak

Hvornår ror vi kajak?

I hverdagene går vi typisk på vandet ved 17.30-tiden og et par timer frem på motionsture op langs kysten eller i Københavns havn og kanaler. De erfarne roere er også glade for at deltage i det ugentligt motionsløb i Hellerup om tirsdagen og i tekniktræning om torsdagen.

Flere er glade for at stå tidligt op, tage på vandet og nyde det smukke syn af solopgangen på et stille hav, før de tager på arbejde.

I weekenderne tager vi ofte længere ture op langs kysten eller ror ind i Københavns kanaler og tit med kaffe- og is-pauser.

Sociale aktiviteter

Det sociale fællesskab er en stor del af klublivet. På nogle ture holder vi pause undervejs, går på land og spiser medbragt mad el. køber en is. Ofte slutter vi også arrangementer af med fællesspisning. Og, så deltager vi naturligvis også i de fælles fredagsbarer og fester for hele klubben.

Vintertræning

Om vinteren træner vi på land med kajak-ergometer og styrketræning, og vi har også tilbud som fx yoga, gymnastik eller coretræning.

Med vinterroret kan man også ro kajak, når der er smukt, stille vejr i weekenden - kun, når det er lyst og aldrig, når der ligger is på vandet. Du kan læse mere om vinterroning og klubbens regler på siden ‘Vinterroning’. Den link i den blå box.

Er du i øvrigt nysgerrig på, hvad kajakroning i KVIK ellers kan være, så klik dig videre via de forskellige links i den blå box.