Ungdomsroning

Hvad er ungdomsroning?

Ungdomsroning er roning for børn og unge i alderen 12-18 år, som kan lide vandsport, sjov, fællesskab og udforddringer.

Vi har ungdomsaften hver tirsdag kl. 17.00. Hvis du har tid og lyst til mere, så ror vi også om torsdagen. Vind og vejr afgør, hvilke aktiviteter vi laver. Vi kan ro en tur op langs kysten til Skovshoved, træne færdigheder i kaproningsbåde, coastalebåde (hurtige, terrængående både) eller af og til også kajakker. Hvis vejret ikke er så godt, går vi indendøre og bruger træningslokalerne med romaskiner, robassin og vægte.

Lang tradition

KVIK har en lang tradition for at have ungdomsroere blandt sine medlemmer. KVIK var den første roklub i Danmark, som startede en ungdomsafdeling. Den startede i 1929 og har været en prioriteret og integreret del af klubben lige siden. En stor del af vores elitekaproere har startet deres rokarriere i ungdomsafdelingen.

Vil du være ungdomsroer?

Vil du have en prøvetur før du beslutter dig for at blive ungdomsroer, er du velkommen til at komme ned i KVIK en tirsdag eftermiddag omkr. kl. 17:00. Tag træningstøj og håndklæde med. Så vil en af ungdomslederne hjælpe dig i gang. Det eneste krav vi stiller til dig, er, at du kan svømme 400 meter. Du kan aflægge prøve og få et bevis på det i en svømmehal.

Send en mail til uro@roforeningen.dk med besked om, at du kommer og hvornår, så er vi klar til at tage imod dig.

Er du i øvrigt nysgerrig på, hvad ungdomsroning i KVIK ellers kan byde på, så klik dig videre via de forskellige links i den blå box.

NB: Billedet nedenfor af ungdomsroerne i 8'er er taget af Marie Varming.