Vintersæsonens væsentligste nyhed! - Roforeningen KVIK - Københavns første roklub

Vintersæsonens væsentligste nyhed!

Vintersæsonens væsentligste nyhed!

Til alle Kvikker

En god gammel tradition i KVIK, genoptages nu igen, til overraskelse for nogen og til glæde for alle. Nemlig, at de der ror, vedligeholder bådene.

Alle som har roet over 1000 km. påtager sig ansvaret for en af træbådene bliver slebet, lakeret og i det hele taget bliver sat i stand ved hjælp af et selvvalgt team. Glasfiber bådene får ungdoms afd. ansvaret for bliver ordnet med god hjælp af Kviks venner. De nødvendige materialer fremskaffes af materieludvalget, såsom sandpapir, handsker, masker etc.

Arbejdet vil blive lagt ud til første og tredje torsdag i følgende måneder, november, februar og marts, fra kl. 18 og par timer frem.
Flere dage kan komme på tale. På disse dage vil der altid være en fra materieludvalget til stede, med råd og vejledning.

Arbejdet vil hovedsagligt bestå i slibning ind- og udvendigt af bådene, men andet kan også forekomme, såsom små reparationer, udskiftninger og justeringer. Lakering vil blive lagt så sent i forløbet, at der forhåbentligt er varme nok i luften til, at vi kan ventilere med åbne porte, evt. i telt udenfor. Det sidste er under overvejelse.

Vi appellere til, at så mange som muligt vil stille op, både for at vi kan få en smuk bådpark, men også for at få en større indsigt i bådenes funktion og egen charme.

På materieludvalgets vegne Jørgen L010

PS. Hold øje med hjemmesiden, hvis vi finder en god søndag holder vi store vaskedag! DS