Motion+ - Roforeningen KVIK - Københavns første roklub

Motion+

Motion+ er en tilgang, hvor vi lægger ekstra vægt på teknikken, fart i båden og generelt lidt hårdere motion, alt efter dit ambitionsniveau.

Roinfo_700

Kaproninger

Mange motion+-roere deltager også i forskellige former for kaproning. Men det er ikke et krav. SPP (sved-på-panden) er kaproning for sjov over en distance på 10 km. Den foregår på skift henover sommeren i Hellerup og inde i Københavns Havn. Du kan se datoer for årets SPP-turnering her (link til ekstern side).

Hvis du er flittig motion+-roer og deltager du ofte i SPP, så kan langdistancekaproning også være en mulighed. Langdistancekaproning (også kaldet LDK) er en landsdækkende turnering med 5 afdelinger, inkl. et DM-mesterskab. Distancerne her er 10 km for damer og 25 km for herrer. Der er også mulighed for mix-hold. Læs mere om langdistancekaproning her.

Billedet af KVIK-båden er lånt fra Roinfo.

Hvornår træner vi?

Vi træner mandag, onsdag og torsdag kl. 17.15 (omklædt og klar på bådpladsen). Har du tid, lyst og ambitioner til mere, så er du altid velkommen til at slå ture op på andre dage og tidspunkter. Du tilmelder dig motion+ under ‘Træningsture’ (kræver login).

Hvordan bliver jeg motion+-roer?14433004_web

Har du roet et år el. mere, så kontakt en af de nuværende motion+-roere og spørg, hvordan du starter. Træning og skift i båden foregår nemlig lidt anderledes end ved almindelig motionsroning, og det skal du introduceres til.

Hvis du er helt ny roer fra i år (det år, du er på instruktion), så tilbyder vi fra 2018 et nyt koncept, som hedder HIIT. HIIT står for Hurtig Instruktion og Intensiv Træning og er et instruktions- og træningstilbud til dig, der gerne vil lære at ro sammen med mænd og kvinder på din egen alder i et miljø, der fokuserer på hård træning, fart og klubfølelse. Dette forløb er din direkte vej til motion+. Du kan læse mere om HIIT på siden om ro-instruktion.