KVIKs Venner - Roforeningen KVIK - Københavns første roklub

KVIKs Venner

KVIKs Venner, også kalder KV, er tænkt som et bindeled mellem KVIKs nuværende og tidligere aktive medlemmer.

En del af KV’s medlemmer mødes hver mandag og onsdag formiddag i klubben. Først motionerer man, og så går turen bagefter ovenpå til en god frokost og hyggelig snak. Derudover holder KV bankospil, fiskearrangement, generalforsamling mm. KV støtter ind imellem, traditionen tro, også KVIK økonomisk.

KV’ere til Standerhejsning 2009.

KV så dagens lys i 1933

KVIKs Venner, også kaldet KV, blev dannet 12. december 1933. Oprindeligt var KV’s formål at være en slags klub for foreningens ældre medlemmer, som i hårde tider også støttede roforeningen økonomisk. KV bestod i starten derfor fortrinsvis af ældre medlemmer med en vis økonomisk formåen. Den første medlemsliste vidner om dette og indeholdt bl.a. to fabrikanter, fire direktører og elleve grosserer.

Vil du være medlem?

Hvis du har lyst til at blive medlem af KVIKs Venner, så kontakt formand Henrik Dencker (31 52 09 07 og email: dencker.henrik@gmail.com). Kontingentet er for øjeblikket minimum 200,-kr.