Vil du være med til vinter-4GP el. -8GP? - Roforeningen KVIK - Københavns første roklub

Vil du være med til vinter-4GP el. -8GP?

Start tidspunkt: 03-11-2017 kl. 8:00

Vil du være med til vinter-4GP el. -8GP?

BELOW IN ENGLISH

Vil du have et mål for træningen i den mørke vinter? Så deltag i Vinter Otter Grand Prix (8GP).

Der er to konkurrencer overordnet set. En for hold af otte personer og en for hold af fire personer. Vi har gennem flere år deltaget primært med hold bestående af fire personer.

Hen over de mørke måneder dyster vi mod andre hold i hele Danmark. Turneringen foregår i egen roklub og foregår over fem runder. Hver runde er en ny disciplin på romaskinen, og hver måned skal resultatet for holdet indrapporteres til arrangørerne. Datoen i ovennævnte skema er fristen for indrapportering af den pågældende disciplin. Der dystes hårdt om æren og den gode form.

Se de 5 runder på billedet ovenfor.

Har du lyst til at være med på et hold, så tilmeld dig nedenfor. Så sætter vi nogle hold, hvor ambitionen er at blande holdene på tværs af årgange og erfaring. Hvis du allerede har et hold, skal du ikke tilmelde dig her.

Vil du vide mere om, hvad det handler om, så læs mere på 8GP.dk eller tag fat i nogle af de ’gamle’ roere. Alle er velkomne til at være med 😉

Tilmeld dig senest den 29. oktober, hvorefter vi sætter holdene. Herefter er det op til de enkelte hold selv at planlægge hvornår I vil ro den pågældende disciplin.

Til første runde vil vi orientere om reglerne, hurtige skift i ergometer og teamånd J.

Hilsen

Bie og Tine

************************************************

Would you like some extra motivation to train over the long, dark winter? Then you should compete in the Otter Grand Prix (8GP)! This is a competition that involves the indoor rowing machines.

Overall, there are 2 major categories – one for a team of eight people, and one for a team of four people. At KVIK we usually compete in teams of four.

Over the winter months we compete against clubs all throughout Denmark, without leaving the comfort of our own club. Each team will compete in 5 rounds of competition with each round testing different skills on the rowing machine (time, distance, etc). The results for each discipline must be reported before the deadlines noted in the above table.

If you would like to be included on a team, register your interest below. Teams will be created in an effort to mix age and experience. If you already have a team, please do not sign up here.

If you want to read more, you can check out the website (http://8gp.dk/?sprog=en) or ask one of the “older” rowers. Everyone is welcome and encouraged to join!

The deadline to sign-up is October 29th, after which the teams will be set, and it will be up to each team to figure out their own schedules after that time.

During the first round there will be a small meeting to go over the rules, how to jump off a rowing machine properly and how to encourage team spirit!