Tolo: 17.-24. aug. 2019 - Roforeningen KVIK - Københavns første roklub

Tolo: 17.-24. aug. 2019

Start tidspunkt: 05-10-2018 kl. 8:00

Kære alle,
Efter en vellykket Tolo-tur i august i år har vi – Inger og Jeanette – forsøgt at lave reservation til en tur igen næste år. Der viste sig at være ret udsolgt, hvis vi igen skulle afsted med 18 aktive roere (medmindre vi ville vente til slut oktober).
Vi har som eneste alternativ efter forhandling med Tolo-hotellets ejer fået lov at reservere tre både (til ni roere) i samme periode som i år, dvs. fra lørdag den 17. – 24. august 2019, og plads på hotellet til max. ni roere (fire værelser til rådighed). Det er højsæson på hotellet, så det var ikke muligt at få flere pladser.
Betingelserne er bl.a. halvpension på hotellet (pris pr. person 45 euro i døgnet) men også, at bådene skal gå ud efter morgenmad, dvs. senest kl. 10, og tidligst kan komme ind igen kl. 16. Det sidste skyldes hensynet til andre badende gæster i området.
Turen kan af gode grunde med ni pladser ikke blive en ”stortur” som i år. Af hensyn til sikkerhed og afvikling vil nogle pladser gå til henholdsvis erfarne langtursstyrmænd og til ”håndværkere” og ”knudemænd”, men der resterer fortsat flere ledige pladser på turen.

Før I eventuelt lægger billet ind på en plads, så overvej lige, at
• Vi ror i høj varme (op mod 35-38 grader)
• Der kan være kraftige bølger over længere strækninger, hvilket stiller krav til styrke og udholdenhed
• Man skal let kunne skifte pladser i båden, også når der er bølger
• Man skal være erfaren roer
• Tillægning kan være en udfordring og foregår typisk ikke ved bro
• Vi forventer, at alle ro-deltagere ror alle seks ud af seks mulige rodage, dvs. der bliver som udgangspunkt ikke afsat ”hviledage” til kulturelle studier eller solbadning på drømmeseng

Fsv. angår økonomien, så forfalder første depositum – 250 kr. pr. deltager – allerede den 30. ds. Så beløbet skal overføres straks ved bekræftet deltagelse (til hvor følger). Anden depositum på 250 kr. forfalder omkring april 2019. Dette dækker resten af leje af bådpladser på 500 kr. pr. person for en uge. Hertil kommer medlemskab af Tolo Roklub på 250 kr. (300 kr.) som skal betales i foråret 2019, hoteludgift på 315 euro (betales ved ankomst direkte til hotellet) og flybillet, som formentligt ligger på ca. 2.000 kr., men først bookes lidt senere efter aftale, da ikke alle tilgængelige flyruter er på plads nu. Desuden er der udgift til transport lufthavn til hotel og retur. Transport bookes via hotellet. Nærmere pris kendes ikke pt. Og endelig skal man regne et beløb til frokost, drikkevarer og lommepenge. Altså i omegnen af 6.000 kr.

Så vil man med på en festlig stroppetur med fødderne ret meget i båd og/eller vand og mange timers samvær med andre festlige roere, så send en mail til Jeanettemelchior@hotmail.com seneste den 1. oktober 2018. Svar om plads på turen kommer snarest derefter.

De bedste hilsner

Inger (C044) og Jeanette (M068)