Oslotogt 2020 - Roforeningen KVIK - Københavns første roklub

Oslotogt 2020

Start tidspunkt: 08-08-2020 kl. 9:00

Oslotogt 2020

Drømmer du om at tage afsted på en rigtig langtur i Sverige og i Norge? Om at ro fra sted til sted og se noget nyt hver dag? Og være en del af et team, som ror et par KVIK-både hele vejen til Oslo? Ville det ikke være sejt? Næste sommer har du muligheden fra d. 8/8 – 30/8 2020, når vi ror fra Svanemøllehavnen til Oslo.

Du kan tilmelde / tilkendegive interesse her under opslaget. Det er muligt at deltage i en del af strækningen. Hvis du allerede har ønsker, hvilke dage gerne vil være med, så kan du tilkendegive det på denne Doodle.

Det bliver så senere at vi forsøger at koordinere mandskab og transport, at det går op til hele turen.

Sidste frist for tilmelding er d. 1/5 2020. Så der er god tid til at være nysgerrig på denne rejse og stille spørgsmål eller deltage i et informationsmøde mandag d. 11/11 kl. 17:15  eller mandag d. 20/4 kl. 19:30.

Ruten vil gå op langs Sverige og Norges kyst, og den vil så vidt muligt – og for det meste – være ”indenskærs”. Hjemturen foregår med Oslo-færgen.

Den totale distance er 719 km. Det betyder at man skal ro mellem 20-50 km/dag. Afhængig af vind og vejr vil nogle dage blive længere end andre, og det kan ske at vi bliver nødt til at holde landdage, hvis det blæser for meget. Derfor er det også nødvendigt at være indstillet på at ro på ”utider”. Det kan være at vi skal meget tidligt op, eller at vi kommer sent ind. Derfor er det selvfølgelig nødvendigt at være i god form, og det er jo ikke noget problem, når man er medlem af KVIK. I løbet af foråret og sommeren 2020 vil der blive mulighed for at være en del at et særligt træningsforløb, for deltagerne i Oslo-turen. Og du kan være med til at forme det ud fra dine behov. Kom gerne og tag en snak med os om det.

Ruten vil blive planlagt således, at man for det meste vil få mulighed for at overnatte i en seng. Men vi har også talt om at tage telte med. Dels fordi det kan gøre turen billigere for dem der ønsker det, dels fordi det vil gøre det muligt at overnatte på nogle helt unikke steder, og på den måde få en anden oplevelse af natur og udeliv. Hvis du ikke har lyst til at bo i telt, kan du være sikker på at undgå det den første uge.

Vi kommer til at deles om opgaverne i forhold til mad og drikke og vi forestiller os at gøre det så enkelt som muligt. Vi handler ind undervejs og deler udgifterne. Hvis du har særlige ønsker eller behov ift. dette, så tag fat i os, så finder vi ud af det.

Derfor er det heller ikke muligt på nuværende tidspunkt at oplyse en helt nøjagtig pris. Men du skal regne med at turen kommer til at koste ca.400 kr/dag incl. mad, overnatning, hjemtransport af bådene og havneafgifter, evt. billigere for dem der foretrækker telt.

Vi håber at din nysgerrighed er vakt og at du kommer til det næste planlægningsmøde.

Bedste hilsner fra Erik, Eva, Dorte, Lone, Anders og Samuel

Nedenstående liste er vejledende i forhold til hvor vi ror hen fra dag til dag. Hvis forholdene er gode, så ror vi længere og når forud for planen, hvis forholdene er dårlige, så ryger vi bagud ift. planen. Især i den første del må vi regne med dage hvor vinden kan drille.

August Sted km
lør 8 Helsingborg Skåne 43