Oplevelsesroning: Sommerferietur til 3-Seen-Land i Schweiz (7.-13. juli) - Roforeningen KVIK - Københavns første roklub

Oplevelsesroning: Sommerferietur til 3-Seen-Land i Schweiz (7.-13. juli)

Start tidspunkt: 07-07-2019 kl. 14:00

Oplevelsesroning: Sommerferietur til 3-Seen-Land i Schweiz (7.-13. juli)

Roning i de tre søernes land i Schweiz.

Turen i Schweiz er en oplevelsestur med mange aktiviteter ved siden af roning. Vi besøger flere små historiske købstæder i området. Vi ror på søerne, i kanaler og på floden Aare. Programmet indeholder 30-40 km roning om dagen og:

• korte gåture i de historiske købstæder
  • korte gåture i vingårde, der spreder sig langs søerne
  • gode udsigter
  • historiske og kulturelle seværdigheder
  • badning ved vandtemperaturer mellem 22 og 25 grader
  • i weekenden efter roturen to dags let vandretur i området

Kig ind på området på kort: www.map.geo.admin.ch

Vi lejer både fra Seeklub Biel. I Schweiz ror man dobbeltårer-både, som svarer til vores gigbåde. Man kan let vænne sig til at ro med to årer. Frem til juli vil vi også lave nogle ‘træningsture’ i vores gigbåde.

Vi overnatter på hotel forskellige steder lang kysten. Morgenmad får vi på overnatningsstederne, frokost og aftensmad spiser vi på café eller restaurant.

Kig ind på hotellernes hjemmesider:  https://www.jjrousseau.chhttp://www.aubergelasauge.chhttps://www.touringaulac.ch/en

Transport til Schweiz og hjem køber i hver for sig. Jeg selv tager toget (hvis muligt nattoget lørdag til søndag både på vejen hen og tilbage). Roturen starter søndag, den 7. juli, kl. 14 fra roklubben i Biel, der ligger i 15 minutters afstand fra stationen. Roturen slutter torsdag, den 11. juli, kl. 17 i Biel, vandreturen slutter lørdag, den 13. juli, kl. 17 i Biel. Biel ligger i lige afstand mellem Zürich, Basel og Genève

Budget: til roturen overnatning 4000 kr., mad på restaurant 2000 kr., bådleje 500 kr., vandreturen overnatning og mad 1500 kr. og så kommer transportomkostningerne ovenpå.

Vi holder turmøde den 29. april kl. 19:30 i KVIK.

Sidst tilmelding er den 1. maj.

Har du spørgsmål, så kontakt mig (Samuel Roos, tlf. og mail findes i medlemslisten på klubbens hjemmeside)

Du kan læse om oplevelsesroning her.