Oplevelsesroning: Kristiansand i Norge (30. maj-10. juni) - Roforeningen KVIK - Københavns første roklub

Oplevelsesroning: Kristiansand i Norge (30. maj-10. juni)

Start tidspunkt: 29-05-2019 kl. 16:00

Oplevelsesroning: Kristiansand i Norge (30. maj-10. juni)

Roning i skærgården.

Turen er en oplevelsestur med mange aktiviteter ved siden af roning. Vi går i land flere gange om dagen og udforsker øer til fods. Programmet indeholder 20-40 km roning, også afhængig af vind og vejr.

Vi lejer både fra Kristiansand Roklubb. Der har de nogle få indriggerbåde, ellers får vi dobbeltårer-både, som svarer til vores gigbåde.

Der er mulighed at ro i skærgården vest for Kristiansand, i skærgården øst for Kristiansand og ind i fjorde og op ad elve omkring Kristiansand. Vi tager fra Kristianssand ud på ture i 3-4 dage og kommer så tilbage til Kristiansand.

Vi overnatter i hytter, på vandrehjem, hotel el. forskellige steder lang den sydnorske kyst. Vi laver mad dels selv, dels spiser vi på café eller restaurant.

Der er mulighed for at deltage i dele af hele perioden, fx:
torsdag, den 30. maj til søndag, den 2. juni (Kristi Himmelfart weekenden)
mandag, den 3. juni til fredag, den 7. juni (inkluderer Grundlovsdag)
lørdag, den 8. juni og søndag, den 9. juni (Pinsen)
Grundlovsdagen i midten af perioden kan også godt være lejlighed for skifte hold

På grundlag af jeres ønsker prøver vi at finde ud, at det går op i det hele.

Til transport til Kristiansand og hjem tager vi toget og færgen. På udturen tager vi toget onsdag, den 29. maj kl. 16:20 fra København H og overnatter i Aalborg. Morgenen efter tager vi toget til Hirtshals og så færgen kl. 11:45 til Kristiansand. Roturen starter torsdag, den 30. maj kl. 15 i Kristiansand. Til transport hjem tager vi færgen fra Kristiansand til Hirtshals søndag, den 9. juni, kl. 15 og fortsætter derfra med toget en del af vejen. Efter en overnatning et sted i Jylland fortsætter vi dagen efter. Roturen slutter lørdag, den 9. juni kl. 13 i Kristiansand.

Budget til hele turen: overnatning 4000 kr., mad 2000 kr., bådleje 1000 kr., transport 2500 kr.

Vi holder turmøde mandag, den 29. april kl. 19:30 i KVIK. I må gerne angive jeres ønsker om perioden i vil deltage og transport i tilmeldningen.

Sidste tilmelding er den 1. maj.

Har du spørgsmål, så kontakt mig (Samuel Roos, tlf. og mail findes i medlemslisten på klubbens hjemmeside)

Du kan læse om oplevelsesroning her.