Oplevelsesroning: Berlin (Påsken, 17.-22. april) - Roforeningen KVIK - Københavns første roklub

Oplevelsesroning: Berlin (Påsken, 17.-22. april)

Start tidspunkt: 17-04-2019 kl. 15:00

Oplevelsesroning: Berlin (Påsken, 17.-22. april)

Vi ror 5 dage i Berlin. Vi lejer både fra Friedrichshagen roklub. Vi ror med 2 årer. Det kan man nemt vænne sig til, selvom man ikke har prøvet det før (en træningstur inden anbefales)

Turene bliver omkring 30 km om dagen. Hvis vejret er ikke så godt, så afkorter vi, hvis det er godt så udvider vi.

Vi tager toget (eller præcisere sagt togbussen indtil Rødby), der afgår onsdag kl. 15:10 og vi ankommer kort efter kl. 23 til roklubben. Der overnatter vi i klubhuset. De har gode faciliteter med senge og tilbyder også sengelinned. De næste par dage er der mulighed for enten at bo i roklubben og at tage forskellige ture derfra eller at tage på en rundtur med overnatninger på hoteller i Berlins grønne omgivelser (2 nætter på Hotel Kranichsberg i Woltersdorf, 1 nat på Seehotel Zeuthen); du må gerne angive dit fortrukne valg ved tilmeldingen, selvfølgelig skal vi sørge for at det går op med bådene og holdene. Den sidste nat er vi igen alle sammen og overnatter i klubhuset. På mandag tager vi toget, der afgår fra Berlin kl. 15:06 og vi ankommer i København kl. 22:40.

På turen spiser vi generelt på café eller restaurant med rimlige priser, på hotelovernatninger er der inkluderet morgenmad.

Togturen tur/retur koster omkring 2500 kr., overnatning variant klubhus 600 kr., hotel 1500 kr., bådleje 500 kr.

Fordi der er store rejsedage i påsken, skal billetterne købes snart. Derfor sætter jeg sidste tilmeldning allerede til den 27. februar.

Du kan læse om oplevelsesroning her.