Langtur: St. Hans, roning igennem den lyse nat (23./24. juni) - Roforeningen KVIK - Københavns første roklub

Langtur: St. Hans, roning igennem den lyse nat (23./24. juni)

Start tidspunkt: 23-06-2018 kl. 14:30

Langtur: St. Hans, roning igennem den lyse nat (23./24. juni)

Turen gennemføres kun, hvis himlen er klar.

Vi mødes lørdag, den 23. juni kl. 14:30 i klubben og gør bådene klar til afgang kl. 15. Vi ror til ARK (15 km), holder en kort pause, passerer slusen ca. kl. 17:30 og fortsætter til Ishøj havn (15 km). Her spiser vi aftensmad på café. Vi fortsætter omkring kl. 20 til Mosede Fort (11 km), hvor vi nyder stemningen med bål, kage og bobler. Vi går i land og går også en tur op til fortet. Omkring kl. 23 ror vi længere sydpå i balance mellem kræfterne og kulden og vender om kort efter midnat. Månen går ned kl. 1:49. Ved Greve Roklub i Mosede havn går vi kort i land (10 km). Bagefter fortsætter vi til Brøndby havn (12 km) 0g går der kort i land ved Brøndby Kajakklub. Solen står op kl. 3:26.  Så ror vi videre til Hvidovre havn (8 km) og lægger til ved Hvidovre Roklub. Efter et kvarters gåtur når vi til café, hvor vi spiser morgenmad, før vi fortsætter  hjemad omkring klokken halv otte. Vi passerer slusen kl. 8 og ankommer til klubben søndag, den 24. juni, ca. kl. 10 (21 km). I alt er turen på 92 km. Besætninger, der vil nå 100km-mærket, kan godt udvide etapen over midnat ved at ro i høj tempo.

Turens omkostninger er på ca. 300 kr. til mad på caféer.