Langtur i Schweiz: 8. – 13. juli 2018 - Roforeningen KVIK - Københavns første roklub

Langtur i Schweiz: 8. – 13. juli 2018

Start tidspunkt: 07-07-2018 kl. 15:00

Langtur i Schweiz: 8. – 13. juli 2018

Roning på Vierwaldstättersøen i det centrale Schweiz

Vi vil gerne at nogen flere kommer med på turen. Vi har noget mere konkrete information om turen og udskudt tilmeldingsdato til den 1. mai, nu hvor rosæsonen kommer fuld i gang …

Turen til Schweiz er en oplevelsestur med mange aktiviteter ved siden af roning. I området er der noget nyt at se efter hver få kilometer. Derfor går vi også i land flere gange om dagen. Programmet indeholder udover 30-35 km roning om dagen også:

• korte gåture til udsigter,
  • badning ved vandtemperaturer mellem 22 og 25 grader
  • tur med nostalgisk svævebane eller med ’cabriolet’-svævebane til smukke toppe
  • historiske og kulturelle seværdigheder i egnen, hvor Schweiz har sin oprindelse
  • på ankomstdagen besøg i byen Luzern med deres mange seværdigheder inklusive Rotsee, den schweiziske sø for kaproning
  • på sidste dag vandretur i området tilpasset til deltagernes form

Kig ind på området på kort: www.map.geo.admin.ch

Vi har pt. reserveret både og overnatning til 10 personer.

Vi lejer både fra Seeklub Luzern og Ruderclub Reuss Luzern. I Schweiz ror man dobbeltårer-både, som svarer til vores gigbåde. Man kan let vænne sig til at ro med to årer. Frem til juli vil vi også lave nogle ‘træningsture’ i vores gigbåde. Den første træning er slået op den 23. april.

Vi overnatter forskellige steder lang kysten.

Den første og den sidste nat (8./9. og 12./13.) bor vi på vandrerhjem i Luzern (https://www.youthhostel.ch/en/hostels/luzern/)

Natten 9./10. bor vi i Villa Margaritha helt ved kysten i Vitznau (https://www.booking.com/hotel/ch/villa-margaritha.en-gb.html?aid=357017;label=gog235jc-hotel-XX-ch-villaNmargaritha-unspec-dk-com-L%3Ade-O%3AosSx-B%3Asafari-N%3AXX-S%3Abo-U%3Asalo-H%3As;sid=1f979a48239de011479dbebcaf6da028;lang=en-gb;sb_price_type=total;soz=1;type=total;lang_click=top;cdl=de)

Natten 10./11. sover vi i strå på en gård (http://bgrueninger.wixsite.com/schlafen-im-stroh/treatments)

Natten 11./12. bor vi på et gæsthus
(http://www.hostelrotschuo.ch/en.html)

Der er booket værelser på 3 til 6 senge. På alle overnatningssteder er der også mulighed for at bo i dobbelt- eller enkeltværelser.

På gården, hvor vi sover i strå, er der også mulighed for at sove i seng (fx til allergikere).

Mad: Morgenmad får vi på overnatningsstederne, frokost og aftensmad spiser vi på restaurant.

Budget: i alt omkring 8000 kr. (sammensat af bådleje 500 kr., overnatning  2000 kr., mad på restaurant 2000 kr., priserne for transporten til Schweiz er allerede ret høje, omkring 2000 kr. med nattog og 3000 kr. med fly.)

Vi holder turmøde igen den 23. april.

Sidst tilmelding er den 1. maj.

Hvis du er forhindret i at deltage på turmødet eller har spørgsmål i forvejen, så kontakt mig (Samuel Roos på 23201083 eller saroos@bluewin.ch).