Kom med og hep på dine klubkammerater, når KVIK deltager i DM og EM i ergometerroning - Roforeningen KVIK - Københavns første roklub

Start tidspunkt: 26-01-2019 kl. 8:00

Roforeningen KVIK er med, når EM i indendørs roning afvikles på dansk jord. Og naturligvis tager vi til Gladsaxe Idrætshal og hepper på vores klubkammerater. Vi laver vores egen lille base, hvor vi giver den GAAASS, så de kan mærke det! Første løb er allerede kl. 8.00 og det sidste er kl. 16.55. Det er gratis at være tilskuer. Kom glad!

Der er garanti for ergometer-roning i absolut verdensklasse, når Gladsaxe Idrætshal den 26.januar slår dørene op for EM i ergometer (romaskine).

Ergometer DM er, for de fleste roklubber, vintersæsonens største event, og i år er det endnu større, fordi Danmark samtidig er vært for Europamesterskaberne. Og når der sidste lørdag i januar, bliver afholdt ergometer EM i Gladsaxe, er det med 32 tilmelding fra Roforeningen KVIK.

Både junior-, senior- og mastersroere skal i maskinerne og får danske såvel som internationale konkurrenter. Om der kommer medaljer med hjem, vil tiden vise, men roerne er garanteret en stor oplevelse.

EM i indendørs roning tiltrækker hvert år et stigende antal roere, og dette år er ingen undtagelse. Således har 28 nationer meldt deres ankomst til stævnet, hvor også USA deltager.

Formand Henning Bay glæder sig over at, dansk roning har kunnet lokke så stort et event til dansk jord og siger: ”Dansk roning har en tradition for at være vært for internationale events. Dette EM følger denne tradition, som ikke kun er vigtig for at markere roning som en betydningsfuld sport i Danmark, men også for at samle danske roere til en vinterbegivenhed i en tid, hvor roning på vandet kan være en udfordring. Den internationale betydning er også stor, idet dansk roning får vist Det Internationale Roforbund FISA, at mens vi venter på indvielsen af det nye Danmarks Rostadion i 2021, kan internationale roevents fortsat afvikles i Danmark.”

For dem, der ikke har mulighed for at aflægge Gladsaxe Idrætshal et besøg, streames hele eventet live af Concept2 Danmark. Find streamen på roning.dk og læs mere om stævnet på www.eric2019.com.

Gladsaxe Idrætshal er åben for gæster hele dagen, og det er gratis for alle at overvære løbene.

Tilmeld dig nedenfor! Det bliver en FEST!

Rohilsner

Tine

NB: Her kan du se, hvem der deltager fra KVIK, og hvornår de skal i ilden! (eksternt link til regattahæftet)

Lidt optakt fra sidste år: