Kajak: Langtur i Sverige – Sankt Anna, 10.-13. aug. - Roforeningen KVIK - Københavns første roklub

Kajak: Langtur i Sverige – Sankt Anna, 10.-13. aug.

Start tidspunkt: 09-08-2017 kl. 16:00

Kajak: Langtur i Sverige – Sankt Anna, 10.-13. aug.

Vores kajaklangtur i år bliver lidt længere end de tidligere år: vi tager til den smukke skærgård omkring Sankt Anna på Sveriges østkyst syd for Stockholm. Turen bliver fire hyggelige dages roning i havkajakker med overnatning på ubeboede øer med telt, bål og ren natur. Turen er egnet til begynderroere, og vi roer på beskyttet vand mellem øerne. Men der er også mulighed for længere og spænende ture på åbent hav for de modige.

Vi lejer havkajakkerne i Sankt Anna. Kajakleje koster 800kr, men udlejeren har en tilbudspris på 600kr, hvis man tilmelder sig senest 25. april. Hvis du vil aftale med en makker at ro i en dobbeltkajak, kan I sagtens det, og så vil kajaklejen koste 500kr pr. person (tilbudspris 400kr). På baggrund af erfaringer forventer vi, at, udover leje af kajak, skal man regne med ca. 1000 kr. til mad, benzin og camping til den første aften. Vi er afhængig på jeres private bil, så sig til, hvis du har en bil til rådighed, når du tilmelder dig.

Vi kører fra København efter arbejde den onsdag; bilerne vil køre på forskellige tider, afhængigt hvornår folk kan tage fra arbejde. Der er omkring 6 timers kørsel til campingpladsen i Sankt Anna, hvor vi vil overnatte, og så starter vores kajaktur den næste morgen. Vores kajaktur vil ende tidligt om eftermiddagen søndag. Vi forventer derfor at komme tilbage til København ret sent om aftenen.

Tilmeldingsfrist: 25. april for rabatprisen og 30. juni for den normale pris. Kajakudlejning skal betales ved tilmeldingsfristen til kontoen 5014-1158191 (Alan Lloyd) eller via mobilepay til 2530 9352. Hvis du kan, skriv dit navn og ”Sverige” ved betalingen. Der er en begrænsning på 15 pladser.

Vi håber, at I kan tage med og nyde alt det, som Sverige kan tilbyde: fra verdens smukkeste skærgård og solnedgange, mens vi hygger os med godt selskab og vin omkring et bål med udsigt over havet, til madlaving med Trangiakomfur og ABBA-sange på kørslen frem og tilbage. Du er velkommen til at spørge Maria eller Alan om flere oplysninger.

Mange hilsner

Kajakudvalget