Danish Open Coastal I Kalundborg - Roforeningen KVIK - Københavns første roklub

Danish Open Coastal I Kalundborg

Start tidspunkt: 03-09-2016 kl. 9:00

Danish Open Coastal I Kalundborg

Registrering til Danish Open Coastal, som finder sted lørdag 3. september 2016, er nu åben for tilmelding, og vi vil derfor gerne høre, hvem der kunne være interesseret i at deltage, så vi kan få startet træning og tilmelding.

Disciplinbeskrivelse:

Ved konkurrence i coastal er de gængse lige 2000 meter baner skiftet ud med 4000-6000 meter kantede baner på havet med store bølger og med sø og vind fra forskellige retninger. Op til 16 både til start af gangen – alles kamp mod alle om at få den bedste vending, styre bedst i modsø, medsø og skiftende strømforhold for til sidst at ro direkte ind på stranden og løbe ca. 50 meter med tunge ben i sandet, inden man krydser målstregen.

Coastal udvalget vil stå for bådtransport og fælles registrering med frist d. 20.07.2016.

Hvis det har fanget din interesse, så skriv dig på for neden af siden – med et eller flere tal for den/de ønskede pladser; 1-54 samt fødselsår.  Det kan anbefales, at skrive flere ønsker på for samme båd. Coastal udvalget prøver herefter at sætte bådene efter deltagerønsker og vil efterfølgende give besked over e-mail inden den definitive registrering.

Tilmelding er i princippet åbent for alle, men det er selvsagt en god idé, at man har tilbagelagt en del kilometer i  coastal inden 3. september 2016, er tryg ved at ro i bølger og strøm, og at man kan entrerer båden fra vandet samt er bekendt med sikkerhed omkring coastal roning.

Du kan læse mere om Danish Open Coastal 2016 via dette link: https://www.facebook.com/events/533220233505790/

På vegne af coastal udvalget,

Heather, Kim og Ulla