Berlin (21.-25. september) - Roforeningen KVIK - Københavns første roklub

Berlin (21.-25. september)

Start tidspunkt: 21-09-2018 kl. 15:30

Berlin (21.-25. september)

Tur på 4 dage roning, fra lørdag, den 22. til tirsdag, den 25. Transport til Berlin fredag, den 21., kan være med tog fra København kl. 15:35 med ankomst kl. 22:23. Jeg vil være allerede i Berlin pga. arbejde. Roturen slutter tirsdag efter middag, så at vi når toget, der afgår kl. 15:06 med ankomst i København kl. 22:26.

Tre dage ror vi i en trekant mellem roklubberne Rudergesellschaft Wiking i Neukölln, én af roklubberne i Tegel og én i Potsdam. Etapernes længe er på 35 km (Neukölln – Centrum – Tegel), 38 km (Tegel – Wannsee – Potsdam) og 43 km (Potsdam – Neukölln), den fjerde dag tager vi på en rundtur østpå med Köpenick og Müggelsee. Vi ror på Spree og Havel, på søerne og i kanaler med sluser. Der er mange dejlige steder langs ruten for at holde pause og spise på restaurant.

Vi overnatter i roklubber med gode faciliteter eller bed&breakfast, vandrerhjem el.

Turens omkostninger er på ca. 500 kr. til leje ag både, 1000 kr. til overnatning, 1500 kr. til mad og drikke (vi deler udgifterne ligeligt mellem alle). Dertil kommer transport på ca. 1500 kr.

Samuel Roos