Kortbanekaproning - Roforeningen KVIK - Københavns første roklub

Kortbanekaproning

ol-london-fie_18221_webI KVIK tilbyder vi kaproning og træning i outriggermateriel fra vores træningsbase på Gladsaxe Rostadion, Bagsværd Sø.

Kaproerne kan, alt efter ambitionsniveau, træne 3-12 gange om ugen på Bagsværd Sø i sommerperioden. Om vinteren foregår træningen i Strandvænget på Østerbro i romaskiner og i styrketræningslokalet.

I KVIK har vi aktive kaproere fra 12 års alderen til langt over 70 år, og på alle niveauer. Vores elitekaproere deltager både ved nationale og internationale regattaer og stævner, som fx OL, VM, NM og DM. Vores juniorkaproere, klubkaproere og masterskaproere deltager ved nationale og internationale regattaer så som Sorø regattaen, Ratzeburg Regattaen i Tyskland, Copenhagen Harbour race og DM.

Alle KVIKs medlemmer kan få adgang til materielle på Bagsværd Sø, men man skal deltage i mindst 2 kortbane kaproninger om året for at få tildelt materiel. Materiellet fordeles hvert år i foråret efter ønsker og ambitionsniveau.

Eliteroere

Dame-otter_1_webEliteroere i KVIK ror i enten Kraftcenter København eller Danmarks Rocenter (DRC) regi, med træningsbase på Bagsværd Sø. Eliteroere har potentiale til eller repræsenterer Danmark på landholdet og ved officielle mesterskaber. Eliteroere har som regel trænet en lang årrække mindst 8-12 gange ugentligt.

Klubkaproere

Klubkaproere i KVIK repræsenterer KVIK ved nationale og internationale kaproninger, er 18+ år og træner mindst 3 gange om ugen. Roerne træner i foreningens materiale på Bagsværd Sø og modtager træning fra klubtræneren.

U23 roereimg_6383_web

U23 roere i KVIK er roere med ambitioner om, på sigt, at komme op på eliteniveau. U23 roere kan udtages til U23 Landsholdet eller aspirere dertil. Roere i U23 klassen har ofte roet i junior klasserne, men en del begynder også deres karriere i U23 klassen. U23 roere ror enten i KVIK regi med KVIK klubtræner eller på holdbåde med andre klubber/kraftcentre og træner mindst 7-10 gange ugentligt.

Juniorkaproere

Juniorkaproere i KVIK er kaproere i alderen 11 til 18 år. Juniorkaproere kan starte på hvilket alderstrin de ønsker og de fleste kommer fra KVIKs ungdomsafdeling. KVIKs junior kaproere deltager i nationale og internationale kaproninger og kan udtages til U18 og U19 landsholdene. Træningen foregår i KVIK regi eller i samarbejde med andre klubber/kraftcentre på Bagsværd Sø. Juniorkaproere træner mellem 2-7 gange om ugen alt efter alder.kopi-af-fb_img_1474450552387

Veteranroere og masters

For alle outrigger kaproere i alderen 27- +80 år. Træningen foregår på Bagsværd Sø. Træningskapacitet: 3-7 gange om ugen.

Træningsmiljøet

I KVIK lægger vi vægt på et godt og stimulerende træningsmiljø, hvilket betyder at træningen ofte foregår på tværs af grupperne og på samme tidspunkt og sociale arrangementer roere sammen på tværs af alder og niveau. Desuden lægger vi vægt på at alle kaproere bidrager til foreningslivet, det frivillige arbejde og engagement og tager ansvar for materiellet og faciliteterne, der anvendes i træningen.
KVIK har tilknyttet to kaproningstrænere, Mads Boesen og Nikolaj Krarup, der, efter aftale er at finde i motorbåden på Bagsværd Sø eller i træningslokalet i Svanemøllen.

Kontaktoplysningerol-rio_anne-laerke-1392_web

Hvis man ønsker mere information eller kontakt til kaproningstrænerne, så skriv venligst til kapudvalg@roforeningen.dk