Hvad tilbyder KVIK? - Roforeningen KVIK - Københavns første roklub

Hvad tilbyder KVIK?

img_4092_webRoforeningen KVIK ligger i Svanemøllehavnen i København. Vi er en roklub og kajakklub for bredden. Vi har ungdomsroere fra 12 til 18 år og motions- og kaproere fra 18 og op til 80 år. Medlemmernes baggrund er forskellig. Der er både studerende, håndværkere og akademikere i klubben.

Roforeningen KVIK kan både tilbyde roning i robåd og i kajak.

Roning

Roning er først og fremmest en holdsport. Det betyder, at du er afhængig af os, og vi er afhængige af dig for, at vi kan komme på vandet.

Når du ror, får du trænet alle kroppens største muskelgrupper, dvs. ryg, mave, arme og især benene.

Som medlem af Roforeningen KVIK kan du vælge mellem mange former for roning. Der er både ungdomsroning, motionsroning, langtursroning, elitekaproning og kajakroning.

Ungdomsroning

Roforeningen KVIK har en velfungerende og stor ungdomsafdeling (12-18 år). Vi hygger og har det sjovt, men de unge lærer naturligvis også at ro, både i robåd og kajak.

Motionsroningimg_9255_web

Motionroning spænder vidt. Det kan både være en tur, hvor vi pakker madkurven, tager op nordpå og lægger til et sted og spiser og hygger. Men det kan også være roture, hvor vi lægger mere vægt på at få pulsen op og få trænet teknikken.

Langtursroning

Langture er ofte længere roture uden for vores almindelige rofarvand og indeholder som regel overnatninger. Vi har blandt andet haft ture til det Sydfynske Øhav og til Berlin. Her er der rig mulighed for socialt samvær og ofte maDSC_3239sser af flotte naturoplevelser.

Elitekaproning

Har du større ambitioner, stor viljestyrke, tid og kræfter, så er elitekaproningmåske noget for dig. Vores elitekaproere træner på Bagsværd Sø i forskellige bådtyper og deltager i nationale og internationale regattaer, DM, VM og OL.

KajakhP8070107_web

I KVIK kan du også ro kajak. Vi har et stort antal turkajakker og indtil videre ingen havkajakker. Vi har både lange og korte ture, og ønsker du at træne kondition i kajakken, kan du også deltage i motionskaproninger.

Aktiviteter på land

Vi har også masser af aktiviteter på land. Særligt img_9247_webi vinterhalvåret er det populært med træning i romaskinerne, vægttræning, yoga og piloxing. Om vinteren vedligeholder vi også vores både, dvs. at de bliver slebet, lakeret og repareret. Og så har vi naturligvis traditionsrige fester og fredagsbar.

Frivilligt foreningsarbejde

Vi er en forening, og det betyder, at er fælles om at drive klubben. Vi forventer derfor, at vores medlemmer giver en hånd med i stort og småt. Det kan være som del af et udvalg, deltagelse i rengøringsdagen eller blot ved at hjælpe til med borddækning inden en fest. Alt tæller og bliver værdsat!