Ergometertræning

Vi tilbyder både træning i roergometer og kajakergometer.

Træning i roergometer

Du er altid velkommen til at træne i vores roergometre (romaskiner). Om sommeren kan du som udgangspunkt bruge ergometrene, når du har lyst.

Om vinteren bliver ergometerne brugt som erstatning for udendørstræning. Det betyder, at mange ønsker at træne, og at vi derfor laver en ugeoversigt for vinterhalvåret, hvor du kan se, hvornår du kan træne med. De fleste træningstider er med træner. Men der også tidspunkter, du kan træne på egen hånd.

Hvordan foregår træningen?

Et træningspas i ergometer varer som regel sammenlagt en times tid. Det består af opvarmning, træning efter program og af-roning. Har du ikke prøvet at ro i et ergometer før, er det vigtigt at kontakte en af trænerne for at få instruktion.
HUSK: Du skal altid spritte sædet og håndtagene af efter hver træning. ALDRIG skærmen!

Hver vinter kan du også deltage i forskellige ergometerkonkurrencer, hvis du har lyst. Hold øje med opslag på hjemmesiden el. i vores lukkede facebookside KVIK (medlemmer).

Tilmelding til træning

Du tilmelder dig træning i ergometer i ‘Aktivitetskalenderen’ på hjemmesiden. Husk at melde fra i god tid, hvis du ikke kan deltage, så kan den næste på ventelisten nemlig få din plads.

Ugeoversigten for vinteren 2021-22:

Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag Søndag

Træning i kajakergometer

Er du kajakroer, kan du træne i et af vores kajakergometre. De bliver især brugt om vinteren, hvor vi også tilbyder særlig tilrettelagt træning, som enten kun foregår i ergometrene el. som en kombination med styrketræning, hvor man skifter mellem forskellige stationer.

For tilmelding, så hold øje med opslag i aktivitetskalenderen.