Donér penge til din roklub, få fradrag og vær med til at bevare gavegiro-ordningen - Roforeningen KVIK - Københavns første roklub

MobilePay gør det lettere at indbetale til gavegiro-ordningen.

Privatpersoner, der har et ønske om at støtte almenvelgørende formål og dermed betænke en roklub, har i lang tid kunnet benytte sig af den såkaldte gavegiro-ordning. Hvis det donerede beløb er over 200 kroner, så er beløbet fradragsberettiget for giveren. Ordningen sikrer, at lokale roklubber, der er medlem af Dansk Forening for Rosport kan modtage arve-beløb, uden at betale arveafgift. Dansk Forening for Rosport kan bevare denne ordning, hvis vi modtager minimum 100 donationer om året.

Læse mere om ordningen på:http://www.roning.dk/Klubdrift/OEkonomi/Gavegiro%201.aspx

Benyt MobilePay
Den 23. november åbnede den mobile betalingsapp MobilePay op for muligheden for at få et automatisk skattefradrag ved donationer til alment velgørende formål. Tiltaget gør det endnu lettere at støtte roning ved hjælp af gavegiro-ordningen igennem Dansk Forening for Rosport.

MobilePays nye understøttelse af fradragsberettigede donationer via deres app gør det langt lettere og hurtigere, at betænke en roklub med en donation og på den måde sikres, at ordningen kan bevares også i 2017.

Sådan bruger du MobilePay i stedet for gavegirokontoen
Før kunne man udelukkende donere til gavegirokontoen over sin netbank. Med MobilePay taster man blot telefonnummeret 22 86 02 77 i appen, oplyser sit navn, sin adresse, og den klub man ønsker at betænkt i tekstfeltet. Hvis man gerne vil gøre donationen fradragsberettiget skal man også skrive sit cpr-nummer i tekstfeltet og slå funktionen “skattefradrag ved donationer” til.

Du kan læse den fulde vejledning her til donation via MobilePay her: