Daglig kajakroning

I KVIK ror vi i turkajakker og nogle surfski-kajakker. Vi har indtil videre ingen havkajakker. Der findes forskellige typer af turkajakker. Nogle er gode til vores nybegyndere, andre er gode til daglige ture, længere ture eller motionsløb.

Hvad er daglig kajakroning?

I det daglige ror vi kortere eller længere ture, der som regel går mod nord - op langs kysten. Vi går meget op i at dyrke fællesskabet og ror derfor ofte sammen i små grupper. Har man kajakret, kan man dog også gå ud alene.

Vi lægger også meget vægt på det sociale og laver fx ind imellem fællesspisning el. arrangerer fredagsbar og lign.

Hvornår ror vi kajak?

Vi har kajakaftner mandag, onsdag, hvor vi går på vandet ved 17.30-tiden og et par timer frem. Tirsdag aften deltager nogle af os i motionsløbet ‘Hellerup-handicap’. Det hedder ‘handicap’, fordi den hurtigste roer får et handicap i sin starttid ift. den langsomste, således at alle i princippet slutter samtidig. Du skal have kajakret for at kunne deltage i løb.

I weekenderne slår vi ofte længere ture op. Fx ture i Københavns kanaler el. op ad Mølleåen.

Det er også muligt at ro kajak om vinteren, men det kræver, at du har fået vinterroret og ror efter kravene i vinterroningsreglementet.

Kajakrettigheder

Når du er færdig med instruktion (frigivet), må du ro ud sammen med andre kajakroere. Først, når du har fået din kajakret, må du ro ud alene.
Du kan også opnå IPP2-bevis.

Er du i øvrigt nysgerrig på, hvad kajakroning i KVIK ellers kan være, så klik dig videre via de forskellige links i den blå box.