Daglig kajakroning - Roforeningen KVIK - Københavns første roklub

Daglig kajakroning

sensommer-2015-040_webSelvom KVIK er Danmarks ældste roklub, har vi haft haft kajakroning siden 1988. I KVIK ror vi tur turkajakker (se kajaktyper) af forskellige sværhedsgrader og med forskellige formål, såsom daglige hyggeture, længere ture og motionsløb. Så er der lidt for enhver smag, når man først har lært at ro turkajakken.

I det daglige ror vi kortere eller længere ture op langs kysten mod nord fra Svanemøllehavnen hvor KVIK holder til. Vi ror hovedsageligt mandag, onsdag og torsdag aften ved 17.30 tiden og et par timer frem. Om tirsdagen deltager vi i motionsløbet ”Hellerup handicap”. Derudover bliver der ofte slået hyggeture op i weekenden af forskellige længde. Dette kan f.eks. være længere ture i Københavns kanaler eller på Mølleåen. Der vil også være flere løb i weekenderne i løber af sæsonen.

Der vil også være flere ture med instruktion for nybegynder i løbet af ugen. Se siden om kajak-instruktion.

Vintertræning

Om vinteren træner vi i på land (det er dog muligt for erfaren kajakroer at få vinterret). Vi har massere af indendørs træning i romaskiner, kajakmaskiner og styrketræning. Vi har også tilbud, som f.eks. crossfit, yoga, piloxing, eller core træning. Det skifter lidt år for år. Og så vedligeholder vi naturligvis vores kajakker, så de er klar til næste sæson.

sensommer-2015-041_webIndflydelse

KVIK er en forening drevet af frivillige kræfter, og vi bestemmer selv, hvad vi har tid og lyst til. Der er masser af muligheder for både motion og sociale aktiviteter som: længere tur op ad kysten, Mølleåen og ind i Københavns Kanaler. Weekendture med overnatning f.eks. i den svenske skærgård, eller kajakløb rundt omkring i Danmark. Der er også masser af gode fester, fredagsbare og grill aftener.

Mangler du i øvrigt aktiviteter, eller ønsker du at have indflydelse på, hvordan de føres ud i livet, er du altid meget velkommen til at komme med input eller deltage i andet frivilligt foreningsarbejde i et af vores mange udvalg.