Copenhagen Open 2015 - Roforeningen KVIK - Københavns første roklub

Copenhagen Open 2015

Copenhagen Open 2015

Copenhagen Open 16. og 17. maj 2015

Ikke færre end 650 både og godt 550 roere var tilmeldt til Copenhagen Regatta 2015 hvilket er historisk højt. Roforeningen KVIK havde i alt 17 roere timledt. Desværre blev dette års CPH regatta lidt af en udfordring for roerne. Vejret viste sig som bekendt ikke fra den bedste side, men lørdagens løb kunne dog afvikles på trods for en noget livlig vind fra Radiobugten.

I kvindernes åbne klasse W1x levede Fie Udby Erichsen op til forventningerne med en sejr i tiden 08:16:45.

I JW4X, C – 500m, roede KVIK/Furesø pigerne (Xenia Kviat Antonsen, Kristine Søndergård Hansen, Clara Møller, Anna Hoff) sig til en flot sejr i tiden 01:56:79.

Søndagens vejr var dog en ulige kamp. Vinden tævede løs ind over søen fra morgenstunden og roerne havde store problemer med overhovedet at holde sig indenbords i bådene og at ligge til start i den hårde vind. Vinden tabte pusten en lille overgang om formiddagen, men tog atter til omkring middag og nåede en vindstyrke på 18 s/m. Med adskillige kæntringer, så arrangørerne til sidste ingen anden udvej end at aflyse resten af regattaen.

Se alle resultaterne fra regattaen her:

Stemningsbillede fra lørdagen. Foto: Svend Aage Nielsen JM B – 1500m: Thomas Hovmand Larsen og Jeppe Aabye ror i mål i tiden 6:35:47 hvilket rakte til en flot 3. plads.
Stemningsbillede fra lørdagen. Foto: Svend Aage Nielsen